tag:blogger.com,1999:blog-1078191774178156993.post7200811083604954139..comments2023-10-29T10:07:49.172+02:00Comments on Elena Dulgheru: Paradjanov şi poetica timpului sacruELENA DULGHERUhttp://www.blogger.com/profile/06073404196517983808noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1078191774178156993.post-13879154854725444162011-06-28T10:45:53.179+03:002011-06-28T10:45:53.179+03:00Indemnat de anuntul de acum cateva zile, am vizita...Indemnat de anuntul de acum cateva zile, am vizitat expozitia Taminei. Interesat de opinia presei, am cautat o referire on-line si am gasit-o pe cea a lui Mihai Constantin. Intrigat de diferenta de viziune, am asteptat articolul de azi, care m-a bulversat si mai tare caci ma intreb:<br />1 cum poate un om de TV, de imagine, deci - in esenta - de lumina sa vada intunericul din jur si nu lumina pe care picturile o radiaza cu prisosinta. E drept ca spatiul expozitional ar putea fi o cauza, valabila insa pentru cei neavizati. Ori, M.C. declara ca are o expertiza de 15 ani in domeniu... <br />2 comparatia cu artista americana ar trebui regandita: Georgia O'Keefe coboara pictura la nivelul posterului care poate fi afisat pana si intr-o statie de autobuz pentru a decora spatiul urban in chip artificial. Surprinzator este modul de a picta al Tatianei Mihailescu, prin care iconicul se strecoara nevazut in pictura florala, imbogatind si spiritualizand, ceea ce Elena Dulgheru observa si evidentiaza in timp ce M.C. omite sau evita.<br />3 Singura explicatie a nedumeririlor mele o gasesc tot in blogul lui M.C. care spune dintru inceput: "Am pornit la drum cu instrumentele capatate in cariera de jurnalist pentru a face cat mai mult zgomot in jurul fenomenului plastic de la noi." Ori zgomotul este incompatibil cu arta...Anonymousnoreply@blogger.com