Să ne rugăm pentru prietenia și buna înțelegere a popoarelor ortodoxe, pentru unitatea creștinilor și pentru deschiderea lumii către Hristos-Logosul dumnezeiesc!

joi, 20 octombrie 2016

"Andrej Tarkovskij Klassiker – Классик – Classic – Classico" was published


A apărut, în sfârșit, în varianta tipărită și on-line, primul volum al analelor Conferinței Internaționale "Andrej Tarkovskij. Der Weg zum Klassiker", organizate de Universitatea din Potsdam pe 18-20 septembrie 2014, la care am participat și eu, cu lucrarea A Conjunction of Mysteries. Tarkovskij’s "Offret" and da Vinci’s "Adorazione dei magi"
Volumul este multilingv (germană/rusă/engleză/italiană).
Puteți citi on-line sau descărca analele integral (vol. 1 și 2, 2 nefiind încă tipărit), ori numai studiul meu, sau oricare din studiile celorlalți participanți: Norbert P. Franz (coordonatorul volumelor), Марина Тарковская, Дмитрий Салынский, Natasha Synessios, Eva Binder, Ирина Градинари, Dan Gorenstein, Natascha Drubek, Hans-Joachim Schlegel, Cornelia Martyn, Jonathan Keir, Robert Efird, Manuele Cecconello, Anna Rothkoegel. 

Iată cuprinsul său: 

Vom Werden und Selbstverständnis des Klassikers
  • Norbert Franz, Tarkovskijs Weg zum Klassiker
  • Марина Тарковская, Биографические мотивы в фильмах Андрея Тарковского
  • Дмитрий Салынский, "Солярис" как процесс
  • Natasha Synessios, Andrei Tarkovsky – Self, World, Flesh
  • Eva Binder, Werben für sich selbst. Tarkovskijs filmisches Selbstporträt "Tempo di viaggio"
  • Ирина Градинари, О новых истоках кино. Поэтический фильм Андрея Тарковского
  • Dan Gorenstein, Wassertragen. Kontinuität als künstlerische Verantwortlichkeit bei Andrej Tarkovskij

Religiöse und philosophische Aspekte
  • Natascha Drubek, Glocke und Ikone. Tarkovskijs Film "Andrej Rublev"
  • Hans-Joachim Schlegel, Der Zusammenhang des Authentisch-Realen und des Auratischen
  • Elena Dulgheru, A Conjunction of Mysteries. Tarkovsky’s "Offret" and da Vinci’s "Adorazione dei magi"
  • Cornelia Martyn, Die „Russische Idee“ oder die Kunst als Manifestation der Gotteben‐bildlichkeit des Menschen in Andrej Tarkovskijs Film "Stalker"
  • Jonathan Keir, Through Christendom and Beyond. Andrei Tarkovsky and the Global Ethic Project
  • Robert Efird, Beyond the Crystal-Image. Perception and Temporality in Tarkovsky’s Early Films
  • Manuele Cecconello, La forma del tempo. Tempo e temporalità nel cinema di Andrej Tarkovskij
  • Anna Rothkoegel, Literarizität, Visualität und Freiheit. Zum Konzept der Erkenntnis bei Andrej A. Tarkovskij

 

Niciun comentariu: