Editura Arca Invierii și Asociația Orante vă invită
marți,
15 aprilie 2014, la ora 17, la Librăria Mihai Eminescu din
București (Bd. Regina Elisabeta 16) la lansarea volumului:
Tarkovski.
Filmul ca rugăciune. O poetică a sacrului în cinematograful lui
Andrei Tarkovski. Ediția a IV-a, actualizată și îmbunătățită.
Invitați:
prof. univ. dr. Manuela Cernat, critic de film, acad. Răzvan
Theodorescu, președinte al Secției Artă-Arhitectură-Audiovizual a
Academiei Române, pr. dr. Gheorghe Holbea, prodecan al Facultății
de Teologie Ortodoxă din București, Costion Nicolescu, dr. în
teologie, scriitor, prof. univ. dr. Laurențiu Damian, președinte al Senatului UNATC, reprezentați ai Ambasadei Rusiei.
Despre:
”Tarkovski. Filmul ca rugăciune”
este o carte vie, care a cunoscut mai multe ediţii şi îşi găseşte
în fiecare an noi cititori, lansând mereu noi discuţii şi fluxuri
ale interpretării. Hotărârea de a publica o ediţie actualizată
şi îmbunătăţită mi-a fost provocată de acumularea de noi
întrebări, noi uimiri și răspunsuri, în momentul când am simţit
că ele reconfigurează volumul iniţial într-o structură cu
aceeaşi geometrie, dar mai bogată, mai profund polifonică.
Aşa-zisele profeţii ale lui
Tarkovski; motivul îmbolnăvirii şi morţii cineastului; scandalul
Rerberg; crâmpeie din pasiunile ezoterice; noi poveşti despre
cenzura de partid şi despre distribuţia clandestină a filmelor
interzise; lucrările necinematografice; codurile ascunse ale
filmelor Oglinda
și Călăuza;
mesajele subtile ale Nostalgiei
şi Sacrificiului;
hermeneutica meta-operei tarkovskiene... Toate aceste noi provocări,
pe care le dădusem la o
parte în primele ediţii, îşi cereau dreptul la viaţă. Celor mai
importante dintre ele le-am făcut loc în acest nou volum, ca
argumente pentru mai subtila înţelegere a unei mari opere şi unui
destin nepereche. Astfel s-au născut 11
noi capitole și dezvoltări substanțiale ale capitolelor existente,
grupate
în 60
de pagini în plus față de edițiile a II-a și a III-a.
Este aceasta o nouă carte?
Nu, pentru că ideile majore şi structura sunt aceleaşi, la fel ca
şi titlul, care o reprezintă la fel de fidel; da, pentru că
întregeşte considerabil – cu informaţii substanţiale, analize
şi noi concepte – teoria poeticii sacrului la Tarkovski şi
biografia regizorului, pentru a avea dreptul să trăiască alături
de ediţiile anterioare.
Autoarea
Mai multe informații pe blogul editurii sau pe Agenda Liternet, unde puteți citi și un fragment din carte.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu